Gezondsheid Forum forum index
Gezondsheid een belangrijk punt in uw leven.
 
Profiel   Registreer   Gebruikerslijst   Gebruikersgroepen   FAQ   Zoeken  Inloggen

 Featured Links

1.

Extreem Vermageren
Combineer de juiste voedings- stoffen en de kilo's smelten weg.
URL: www.GezondVermageren.net

2.

Herhaalrecepten
Ervaar het gemak van onze service.
URL: MijnApotheek.nl

3.

Gezondheid @ TheeShop.nl
Reis door de wereld van kruidenthee en ontdek zachte geheimen....
URL: www.TheeShop.nl


 Ads by Google


Bittere chocolade vermindert kans op hartziekten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Gezondsheid Forum forum index -> hart en bloed
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr. Dolittle



Geregistreerd op: 14-11-2005
Berichten: 2713

Bericht Onderwerp: Bittere chocolade vermindert kans op hartziekten Reageer met quote

Chocolade is misschien niet goed voor de lijn, maar volgens recente medische studies is het snoepgoed wel erg gezond.

Wie op tijd en stond een stukje chocolade eet, verwijdt de aders en stimuleert de doorbloeding, waardoor het risico op hart- en vaatziekten daalt, zo heeft de BBC onder aanhaling van wetenschappelijk onderzoek gemeld.

Niet elke soort chocolade komt in aanmerking. Natuurlijk moet er ook een maat staan op het dagelijkse chocoladeverbruik", stelt dokter Mary Engler, van de Universteit van California.

Melkchocolade levert niet het gewenste resultaat, bittere chocolade des te meer. Donkere chocolade bevat immers meer flavonoïde, een stof die de aders verwijdt. "Lekker en gezond gaan hier hand in hand", lacht dokter Engler.

Voor het onderzoek van Engler en haar collega's moesten 11 gewillige proefpersonen twee weken lang dagelijks 45 gram bittere chocolade eten. Tien andere kandidaten offerden eveneens hun lijn op voor de wetenschap en verorberden dagelijks evenveel chocolade zonder flavonoïde.

De onderzoekers stelden na deze 'proef'-termijn vast dat de aders van de personen die bittere chocolade hadden gegeten met 10 procent waren verwijd. Bij de andere proefpersonen was er een lichte vernauwing van de aders. Het gehalte aan flavanoïde in het bloed van de bittere chocolade-eters lag acht keer hoger dan bij het begin van de test. Bij de andere testgroep bleef het gehalte onveranderd.

Wie geen bittere chocolade lust, kan zijn portie flavonoïde halen uit thee of blauwe bessen. Die producten zijn bovendien veel gezonder dan chocolade, want daarin zitten veel calorieën en verzadigde vetten.
Do Dec 15, 2005 6:06 pm
Naar boven
Dr. Dolittle Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Gezondsheid Forum forum index -> hart en bloed Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls




MSSimplicity Theme © Matt Sims 2004

Original Simplicity theme created for vB by Dominic Jacob, ported to phpBB with permission
Powered by phpBB 2.0.18 © 2001, 2002 phpBB Group